Hvordan du holder varerne organiseret med en småvarereol

småvarereol

Organisation er vigtigt. Det er noget jeg altid har ment og jeg er altid glad for, at blive retfærdiggjort ved undersøgelser som er enige. En nylig undersøgelse fra PEW research har faktisk fastslået, at organiserede miljøer kan øge en persons effektivitet med helt op til 75% ekstra. Det er virkelig meget ekstra produktion for ikke at gøre andet end, lige at rydde lidt op og sørge for at alting står på sin plads. Udover at man arbejder hurtigere og bedre, så bliver det også lettere for en at finde de rigtige ting uden at skulle lede, og man kan sådan set udføre alle sine funktioner uden nogen problemer overhovedet. Det er derfor jeg nu vil give nogle rigtig gode tips til hvordan du kan holde dit arbejdsmiljø flot og organiseret, blandt andet med en uset faktor som er småvarereolen.

 

Hvordan du holder dit arbejdsmiljø rent – med og uden småvarereol

Hvordan holder man egentlig sit arbejdsmiljø rent? Det er et spørgsmål som mange har forskellige tilgange til. Nogle new-age mennesker vil jo insistere på, at ”rent” betyder at det hele skal være fæng Shue, og det er vel meget godt hvis det fungerer for dem, men jeg tror ikke på ”energi” som flyder gennem rummet, så jeg springer det punkt over. Nej, nøglerne til god og organiseret arbejdsmiljøer er, at sørge for der kun er det som er nødvendigt. Jeg sidder lige nu og skriver denne artikel ved min arbejdsplads som er et skrivebord. Det eneste jeg har på mit skrivebord er mine skærme, mit tastatur og min mus. Hvis mit bord begynder at blive rodet, bliver mit sind også rodet og jeg kan ikke arbejde lige så godt. Hvis mit bord derimod er rent, læner jeg mig som regel tilbage i min stol og nyder den store mængde plads jeg har fået.

Det samme gælder andre arbejdspladser. Ting skal kun være fremme og synlige hvis de er nødvendige en stor del af tiden. Hvis de ikke er det kan man nemt gemme dem væk et sted og bare sørge for, at alle er informeret om hvor de er. Det er sandt, nogle måske kunne anklage det for at være upraktisk hvis man skal skøjte frem og tilbage for at hente ting i stedet for bare at have dem liggende fremme, men det er meget, meget mere foretrukken at have en ting som ikke er fremme, men du ved hvor den er, frem for at have en ting fremme hele tiden, men så mister man oversyn over den fordi den ikke har en dedikeret plads.

 

Småvarereolen kommer ind

Rollen af en småvarereol er så netop at gøre det, som jeg lige har anbefalet. At sørge for, at der er ingenting som ligger og flyder eller lignende på den arbejdsplads. Sådan en småvarereol kan ende med at holde op til 45 plastkasser eller mere med ting, og med en god labelmaker kan man hurtigt give alle de kasser nogle navne så man ved, hvad der er i dem. Det er en smart måde at holde sit arbejdsmiljø organiseret.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *